Toelichting vorming PvdA Groote Heide

De afgelopen twee jaar hebben de bestuursleden van de PvdA-afdelingen Valkenswaard, Cranendonck en Heeze-Leende toegewerkt naar een fusie van de drie afdelingen. De noodzaak om hierover na te denken komt voort uit het gegeven dat het steeds moeilijker is om bestuursleden te vinden voor onze afdelingen. Daar komt bij dat in Cranendonck sinds 2018 de PvdA niet meer in de gemeenteraad vertegenwoordigd is: het PvdA-geluid in de lokale politiek wordt daar ten gehore gebracht via de nieuwe progressieve partij Pro6. Daarmee zijn de belangrijkste taken van het Cranendonckse afdelingsbestuur komen te vervallen, namelijk het ondersteunen van de fractie en het organiseren van verkiezingscampagnes.

De drie afdelingen hebben al ervaring opgedaan met het samen organiseren van activiteiten:

• 13 maart 2019: verkiezingsavond provinciale staten in Valkenswaard met Lambert Verheyen
  • 1 mei 2019: 1 meiviering in Heeze met Mohammed Chahim
  • 26 oktober 2019: 100 jaar vrouwenkiesrecht in Soerendonk met Julia Wouters.

We hadden deze fusie tot één PvdA-afdeling Groote Heide al een jaar eerder willen laten ingaan, maar door de coronapandemie is het proces vertraagd. Maar nu is het dan zo ver: 1 januari 2022 is de officiële fusiedatum, waarbij voor een vorm is gekozen waarin de identiteit van lokale PvdA behouden blijft. Op maandag 11 oktober 2021 hielden we onze eerste gemeenschappelijke ledenvergadering, nadat dit voorjaar de drie afzonderlijke afdeling al hadden ingestemd met een samengaan. Op deze vergadering is ook het nieuwe bestuur gekozen:

• Geert-Jan Rens (H-L): voorzitter
  • Ton Kuiper (Crd): secretaris
  • Egbert Buiter (Vwd): penningmeester
  • Rosita van Geene (H-L): lid
  • Arnold Hakvoort (Vwd): lid
  • Peter Peters (Crd): lid

Compositie600

Voor nadere informatie kunt u met één van hen contact opnemen of mail naar Peter Peters ([email protected]) of Ton Kuiper ([email protected]). Of nog beter: word lid!

Voor een beeldende samenvatting van 25 jaar PvdA-Cranendonck kunt u deze terugblik downloaden

Hieronder een collage van nog veel meer foto’s.

Compositie600